Bir problem düÅŸünün %2 – 20 çocukta rastlanabiliyor. Yani her sınıfta bir ya da iki öÄŸrenci de bulunabileceÄŸi gibi sınıftaki her beÅŸ çocuktan birinde de bulunabiliyor. Fiziksel hiçbir farklılığı olmayan bu çocukların problemi yalnızca, dikkati sürdürme yeteneklerinin azlığından ibaret. Bu basit gibi görünen yetersizlik nedeniyle basit ya da karmaşık birçok davranış problemleri geliÅŸtirebiliyorlar. Dikkati söylenilenlere yoÄŸunlaÅŸtıramadıklarından hiçbir ÅŸey anlamamış ya da unutmuÅŸ gibi istenilen görevleri yerine getiremiyorlar.
Play Attention Nasa tarafından astronotların uçuÅŸ simülasyonları için geliÅŸtirilen bir alettir. Çocuklarda uygulandığında toplam 3,5 ayda gözle görünür bir deÄŸiÅŸiklik gözlenmektedir. Bu çalışmada, çocuÄŸun koluna takılan bir bileklik sayesinde, çocuÄŸun dikkatini topladığı ve sürdürdüÄŸü anlar oyunda görünmektedir. Çocuk dikkatini oyuna verdiÄŸi müddetçe oyun ilerlemekte, çocuÄŸun dikkati dağıldığı an oyun durmaktadır. Böylece çocuÄŸun dikkati, hem çocuk hem psikolog tarafından bilgisayarda somut olarak gözlemlenebilmektedir. Bu oyun mouse tarafından deÄŸil, beyin dalgalarıyla kontrol edilir.
Oyun; dikkati geliÅŸtirirken, çocuÄŸun birçok alanda geliÅŸimini hızlandırabilmektedir.
Play Attention’ın baÅŸarısını bilimsel araÅŸtırmalarla kanıtlamıştır. Amacı daha çok odaklanma, daha az kıpırdanma davranışlarını en aza indirmedir. Zayıf odaklanmadan dolayı DEHB ‘li çocuklar sınavda zorlanıp akademik olarak baÅŸarılı olmayabilirler. Oysa ki konsantrasyon öÄŸrenme için çok önemlidir. Odaklanma eksikliÄŸi kiÅŸinin bilgiyi yakalama, zihinde tutma becerisini azaltır ve okuldaki uyumu zorlaÅŸtırır.
Play Attention düzenli bir ÅŸekilde uygulandığında dikkat eksikliÄŸi olan ya da hiperaktif çocuklarda deÄŸiÅŸime sebep vermektedir. DeÄŸiÅŸimleri ise ÅŸu ÅŸekilde aktarabiliriz;
- Daha uzun dinleme
- Evde tek başına ödev yapabilme
- DürtüselliÄŸi ve hareketliliÄŸinde azalma
- Başladığı bir işi tamamlayabilme
- Bellekte geliÅŸme
- Kendini kontrol etme
- Akran grubu arasında uyumun artışı
- Görsel organizasyonda geliÅŸme
- Kurallara uyma
- Zeka puanı 65 ve üzeri olan, dikkat sorunu yaÅŸayan çocuk ve yetiÅŸkinlerin kullanması tavsiye edilir.
- Kalıcı deÄŸiÅŸimler için, kullanıcı programı en az 40 oturum kullanmalıdır. Koç, 40-60 oturumdan sonra öÄŸrencinin programı bırakmasına karar verebilir. Kullanıcı, öÄŸretilen becerilerde uzmanlığı daha önce gösterse de kalıcı deÄŸiÅŸimler 40-60 oturum arası gerçekleÅŸir.
- Haftada, 2-3 defa 30-45 dakikalık seanslarla, uzun dönemde önemli geliÅŸimler saÄŸlanır.
- Son 4 senede uygulanan anketlerde %91 memnuniyet tespit edilmiÅŸtir
Play Attention için Ä°SMER ADM ile iletiÅŸime geçebilirsiniz…
Pınar ERSÖZ TEZER / PSÄ°KOLOG &AÄ°LE DANIÅžMANI
- Gönderiyi Paylaş